סיכום
אם כן, הסכם "אופק חדש" ו"החינוך האישי" הביאו לשינוי בפרדיגמה של תפיסת המורה בחיי התלמיד, לא עוד רק מקור הידע, אלא מבוגר משמעותי הקשוב לצרכי התלמיד, מזהה אצלו את נקודות החוזק, את מניעי ההצלחה שלו ומביא אותם לידי מיצוי מקסמילי.
לשם כך, על המורה עצמו לעבור מסע אישי פנימי עמוק ולהגיע להכרה שעל מנת להיות מבוגר משמעותי בעיני התלמיד – הוא חייב להיות "חשוף" לפניו, שאם לא כן אין שוויון בינו לבין התלמיד וכתוצאה מכך תמיד יהיה שמץ של חשדנות.
אם כן, הסכם "אופק חדש" ו"החינוך האישי" הביאו לשינוי בפרדיגמה של תפיסת המורה בחיי התלמיד, לא עוד רק מקור הידע, אלא מבוגר משמעותי הקשוב לצרכי התלמיד, מזהה אצלו את נקודות החוזק, את מניעי ההצלחה שלו ומביא אותם לידי מיצוי מקסמילי.
לשם כך, על המורה עצמו לעבור מסע אישי פנימי עמוק ולהגיע להכרה שעל מנת להיות מבוגר משמעותי בעיני התלמיד – הוא חייב להיות "חשוף" לפניו, שאם לא כן אין שוויון בינו לבין התלמיד וכתוצאה מכך תמיד יהיה שמץ של חשדנות.
אני לכשעצמי, הנמצא בתהליך זה שלוש שנים, לא הבחנתי בשינוי שחל
בי, אך חזקים עלי דברי עמיתיי לחדר המורים, המכירים אותי זה זמן רב, שהם מבחינים בשינוי שהתחולל
בי.
שמחתי לקרוא את הדברים
השבמחק